ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΣΕΑΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΣΧΟΛΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ)

Ο σύλλογος στον τομέα της Φυσικής Αγωγής στη Δημόσια εκπαίδευση αποσκοπεί να συνδράμει καίρια στην πρόοδο και αναβάθμιση του κλάδου και κατ’ επέκταση και στην σωματική ευρωστία και υγεία των μαθητών της πατρίδας μας, μέσω αφενός της απόκρουσης βλαπτικών για την Φυσική Αγωγή, ως παράγοντα απόκτησης υγιεινών συνηθειών, ενεργειών και πολιτικών αποφάσεων και αφετέρου μέσω της οριοθέτησης και τεκμηρίωσης της επαγγελματικής εμβέλειας των επιστημόνων επαγγελματιών στο Δημόσιο σχολείο με βάση τα τελευταία ευρήματα της επιστημονικής έρευνας.

Ο σύλλογος υποστηρίζει:

1) Αναβάθμιση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής μέσω της δημιουργίας μία νέας διοικητικής δομής Φυσικής Αγωγής στο υπουργείο παιδείας, ξεκινώντας από την διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του υπουργείου παιδείας, με αντίστοιχη αναβάθμισή της, με προσωπικότητες εκπαιδευτικούς του μαθήματος αναγνωρισμένες, με προσόντα και επιτυχίες.

2) Συμπερίληψη του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στο νηπιαγωγείο, με ανάδειξη και εκμετάλλευση των επιστημονικών πορισμάτων για την αναγκαιότητά της σε αυτές τις ηλικίες και απαίτηση του αυτονόητου, να διδάσκεται το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, αποκλειστικά από εκπαιδευτικούς ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής, οι οποίοι επιπλέον είναι καταρτισμένοι και για την δημιουργία κατάλληλων αθλοπαιδιών βάση της ψυχοκινητικής αγωγής σε όλες τις ηλικίες.

(https://pseaa.gr/index.php/pshfismata/18-protaseis-tefaa-pseaa-fysikis-agogi-sto-nipiagogeio)

3) Δημιουργία ομίλων Σχολικού Αθλητισμού και Αθλημάτων με αντίστοιχη αναβάθμιση των σχολικών αγώνων, με ανανέωση του νομικού πλαισίου διεξαγωγής τους και με έγκαιρη εκταμίευση των σχετικών κονδυλίων. Οι Μαθητικοί Όμιλοι Αθλημάτων αποτελούν πυρήνες ενεργοποίησης και κοινωνικής δικτύωσης των μαθητών. Ενισχύουν τη φιλία, τις σχέσεις συνεργασίας και ευγενούς συναγωνισμού μεταξύ τους, ενώ παράλληλα αποτελούν ενεργητική και δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου τους.  Η φυσική δραστηριότητα και αθλητική εκπαίδευση που προσφέρουν συμβάλλουν στην προαγωγή της υγείας των μαθητών στην ισόρροπη σωματική, ψυχική και πνευματική ανάπτυξή τους, στην τόνωση της διάθεσης και της αυτοπεποίθησής τους. Δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές ν’ αναπτύξουν ένα δραστήριο-υγιεινό  τρόπο ζωής, ν’ ανακαλύψουν ενδιαφέροντα και κλίσεις τους σε αθλήματα και ν’ ασχοληθούν συστηματικά με τον αθλητισμό

4) Διανομή αθλητικού υλικού στις σχολικές μονάδες, από συγκεκριμένο ποσό που θα δίνεται σταθερά κάθε χρόνο.

5) Όλες οι νέες σχολικές μονάδες να κτίζονται με την απολύτως απαραίτητη κτιριακή υποδομή για την ομαλή και άρτια διδασκαλία του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, λόγω της επικινδυνότητας της ανυπαρξίας κατάλληλων χώρων για την ασφάλεια των μαθητών. (http://www.pi-schools.gr/download/programs/erevnes/ax_poiot_xar_prot_deft_ekp/poiot_ekp_erevn/s_281_326.pdf)

6) Να μην «διδάσκεται» δήθεν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, συμπεριλαμβανομένου και του διδακτικού αντικειμένου των παραδοσιακών χορών, από δασκάλους. (http://www.phed.uoa.gr/fileadmin/phed.uoa.gr/uploads/Nea_Ekdiloseis/Didaskalia_tis_F._A._sta_dimotika_scholeia_apo_daskaloys.pdf)

7) Προώθηση της έκδοσης και διανομής στα σχολεία νέων βιβλίων Φυσικής Αγωγής, γεγονός που θα προσδώσει αίγλη στο μάθημα.

8) Επανασύσταση των γραφείων Φυσικής Αγωγής σε όλες της Διευθύνσεις εκπαίδευσης της χώρας με στελέχωσή τους από προβεβλημένους και προσοντούχους συναδέλφους με τα κατάλληλα κίνητρα, υπηρεσιακά ή και μισθολογικά.

9) Αύξηση των ωρών του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής σε τουλάχιστον τρεις ώρες την εβδομάδα, για όλες τις τάξεις Δημοτικού́, Γυμνάσιου και Λυκείου. Η Φυσική́ Αγωγή́ να συμπεριληφθεί́ στο πρόγραμμα Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθήματων, για την εισαγωγή στα Α.Ε.Ι..

(https://pseaa.gr/index.php/pshfismata/19-protaseis-tefaa-pseaa-ores-fysikis-agogis-sto-sxoleio)

(https://pseaa.gr/index.php/teleftaia-nea/34-odigies-pagkosmiou-organismoy-ygeias-gia-ti-fysiki-drastiriotita-paidion-kai-efivon).

10) Επαναλειτουργία μέσω αναβάθμισης των αθλητικών σχολείων, στα πλαίσια της αντίστοιχης λειτουργίας των μουσικών σχολείων.

11) Θεσμοθέτηση αθλητικών εκδηλώσεων στα γυμνάσια και στις δύο τελευταίες τάξεις του δημοτικού, στο κλείσιμο της σχολικής χρονιάς, με την συνεργασία των δήμων .

12) Πρόσληψη συναδέλφων ειδικής φυσικής αγωγής στα μεγάλα σχολεία, ενδεικτικά πάνω από 250 μαθητές. (http://edulll.ekt.gr/edulll/handle/10795/796)

13) Ενημέρωση και ανάδειξη σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση του Παρ ολυμπιακού Αθλητισμού και ων ειδικών αθλημάτων.

14) Εφοδιασμός των Δήμων με επαρκή εξοπλισμό, κτιριακές υποδομές και πρόσληψη εξειδικευμένου προσωπικού πτυχιούχων φυσικής αγωγής με ειδικότητα την ειδική φυσική αγωγή, για την εξυπηρέτηση των δημοτών που έχουν αυτές τις ανάγκες.

15) Δημιουργία και διδασκαλία των αθλητικών πρωτοκόλλων άσκησης μόνο από πτυχιούχους Φυσικής Αγωγής σε Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (Κ.Δ.Α.Π.), Αθλητικούς συλλόγους και σε Κολυμβητήρια – Στάδια.

16) Επανασύσταση, εκσυγχρονισμός και επανασχεδιασμός δημόσιων αθλητικών προγραμμάτων, όπως τα Προγράμματα Αθλητισμού για Όλους (ΠΑγΟ), Κολυμβητήρια.

17) Διδασκαλία σε πολιτιστικούς συλλόγους και σωματεία των παραδοσιακών χορών με υποχρεωτική πρόσληψη τουλάχιστον ως επιστημονικού υπευθύνου ενός πτυχιούχου Φυσικής Αγωγής με ειδικότητα παραδοσιακών χορών. Κατάργηση του περιγράμματος του χοροδιδασκάλου από τον Ε.Ο.Π.Ε.Π.. (https://www.researchgate.net/profile/Georgios-Lykesas/publication/295079850_Mia_protase_gia_ten_didaktike_prosengise_ton_Ellenikon_paradosiakon_choron_ste_scholike_praxe_mesa_apo_ten_Mousikokinetike_Agoge/links/56cf201f08ae059e37594c21/Mia-protase-gia-ten-didaktike-prosengise-ton-Ellenikon-paradosiakon-choron-ste-scholike-praxe-mesa-apo-ten-Mousikokinetike-Agoge.pdf )

Cron Job Starts